Toxikologie a trh v 7 odstavcích

23. září 2012 v 4:17 | Petr |  Svět okolo
Protože jsem huba nevymáchaná a navíc ještě povoláním biochemik, ač jsem naprosto nechtěl v tomto blogu použít slovo methanol - tlak čtenářů je silnější než já.

Příběh 1: V dřevních dobách, před zřízením centrálního příjmu se mi opakovaně stávalo, že mi do špitálu přivezli člověka, v bezvědomí. Když jsem se ptal co se stalo - kolega ze záchranky povzdechl a prohlásíl - "sežral všechno, co se sypalo" (tím myslel léky) "a vypil všechno, co teklo" (tím zase samozřejmě nemyslel basu minerálek). A pak nastalo složité vyjednávání kam s tak tak dýchajícím, léky otráveným ožralou - na ARO ? Metalbolickou JIP ? Do místnosti na smetáky a ráno do kafilerie ?

Takže chlastající většina na Ostravsku se brzy propracuje do stavu, kdy je jim blbě z abstinence když mají méně než 2 promile a pokud mají více než 4 promile je jim blbě z opilosti. Neustálé "krmení draka" je vzhledem k rychlosti odbourávání alkoholu opravdu složité a život člověka mezi "dvojkou a čtyřkou v žíle" je opravdu podoben peklu.
Není tedy divu že u nás je silná poptávka po "čemkoliv, co teče". Methanol taky teče a je smysly neodlišitelný od ethanolu, divíte se tedy, že poptávka si na trhu našla svoji nabídku ?

Takže výsledek se dostavil a v současné době je prohibice, 23 lidí mrtvých, 45 v kritickém stavu po ARO a JIPkách v celé republice. A novináři se ptají co dělala státní správa ? Jak to mohl stát připustit ? Regionální zlé jazyky říkají, že policie a celní správa vybírá 100 000 za "ochranu" každé ilegální stáčírny takže vám stačí 200 000 měsíčně a máte od kontrol pokoj....
Příběh 2: aneb o kvalitě státního dozoru. V Roztokách u Prahy fungovala až do roku 2004 fabrika na efedrin, ze kterého se vyrábí pervitin. Managoři fabriky i státní správa se dušovaly, že ani miligram efedrinu nikdy neunikl z výroby na drogovou scénu, ale v srpnu 2003 se stala nehoda - a fabrika vyhořela. Služby na Interní ambulanci byly ten podzim peklem - každou noc 2-3 pervitinisti, kteří přišli v absťáku, protože pervitin prostě nebyl na trhu - jasně, že je to "náhodná shoda okolností", ale velmi poučná i pro kauzu s methanolem .....

Takže máme prohibici a někteří aktivisti ji ani nechtějí zrušit. Navíc chtějí zavést licence na prodej tvrdého alkoholu a další drakonická opatření. Myslím, že je to skvělý nápad, ze kterého mají okresní policejní a celní velitelé orgasmus za bílého dne - "výpalné za ochranu" se mnohonásobně zvýší, a kromě toho bude možno vybírat mastný úplatek od každého Vietnamce, který chce ve večerce prodávat rum - opravdu skvělé - těžko si představit pozitivnější a ziskovější výsledek celé aféry.

Rozhodně je lepši dostávat v úředních hodinách pod stolem bílé obálky, než chodit za sychravé noci kontrolovat vlhké garáže, což lze činit už i za současné legislativy a právě díky těm 100 000 měsíčně tak policajti ani celníci nečinili ....
Takže poplatky za "ochranu" se mnohonásobně zvýší, tím se zvýší i náklady podvodníků s alkoholem, trh si však vždy najde nový rovnovážný bod - takže se nedivte až za rok uvidíte ochlastu lít "tekutinu z hrdla do hrdla" z modrého 20l barelu s nápisem "desinfekce".

Výsledek celé bezpečnostní akce se jistě dostaví - otravy methanolem poněkud poklesnou, zato přibydou otravy řadou dalších organických látek, protože fantazie pašeráků i alkoholiků je nekonečná. Alespoň doktoři nezleniví a navíc bude důvod systém ještě zpřísňovat a úplatky tím ještě zvyšovat podle momentální inflace a drzosti úřednictva.

Přítel komunista-anarchista kdysi prohlašoval - na alkohol mají být vysoké daně, ale methanol se má - zřetelně označený - čepovat zadarmo.... Možná by tohle byla radikální varianta, která by vyřešila problém poptávky po "všem co teče", bez korupce a jedou provždy....
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Karel Karel | 24. září 2012 v 20:05

K tomu obrázku, jednoho brzkého rána jsem jel tramvají č.8 do FNO, asi víš oč jde, obrázek v tramvaji jak na tvém obrázku. Co mě ale šoklo nejvíc bylo to, že Ostraváci si normálně k těm bezďákům přisedávali (Ostravské tramvaje mají dvojsedačky), přičemž já stál u dveří a z důvodů extrémního smradu jsem se snažil dojet od zastávky ke zastávce bez nadechnutí.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama