Ubožáci a radary

11. září 2014 v 5:56 | Petr |  Elektro
Výhodou situace, kdy člověk má milion relativně zajímavých koníčků je, že nemá čas řešit "detaily" jako jsou mindráky a závist. Tudíž mé sebehodnocení nijak neutrpělo tím, že jsem koupil pro mně nejlepší auto na světě - Dacii Logan MCV - zdejšími čtenáři a mnohými dalšími známými nazývané "rumunský pastevec". Princip byl totiž v tom, že toto auto mělo vozit - pět smradlavých chlapů s bagáží a koly do Srbska a čtyři mokré smradlavé chlapy s milionem anténních stožáru po kopcích na radioamatérské soutěže. Mimo to se měly 2x do roka opřít o zadní nárazník 2 fošny, po kterých měl vyjet do zavazadlového prostoru robot - jet zvítězit v robotické soutěži ;-)). Pro tyto účely samozřejmě stačí i jiné auto, ale Dacia je ideální, protože je veliká, za pár korun, zadní dveře se otevírají do stran jako skříň a "nemá image" tudíž neláká zfetované smažky, bratry Rómy, ani jiné zloděje.

Kupodivu nic z toho se neralizovalo, protože než se to stačilo realizovat, tak jsem byl sbalen a oženěn a manželka prohlásila, že naopak Dacia má v jejich očích větší image nez Ferrári, protože Ferrári neuveze kočár na trojčata. Alespoň víte proč opálení seladoni v kabrioletu - jezdí vždy jen se silně použitými botoxovými blondýnami - protože neuvezou z IKEA postel, ani kočár na trojčata - tudíž si jich normální holky nevšímají....

Nicméně je pozoruhodné sledovat jak na "rumunského pastevce" reagují řidiči v běžném provozu - skoro by stálo za to důkladně obejít auto kolem dokola a tu nálepku "jsem vůl, který se nechá beztrestně ohrožovat" odlepit. Vskutku je to legrace, když blátem držící roztřepaná Škoda 120, nebo ještě starší "bávo s 20 bratry Rómy" uvnitř - se vás do kopce snaží předjet - i za cenu narušení "strukturální integrity vozu" - protože všichni jasně vědí, že " na pastevce mají". Ale já jezdím volně a s myšlenkou - "klidně si mě předjeďte - i prostředník ukažte" - co bych neudělal pro rasový klid v republice.


Tudíž se dostáváme k meritu dnešního článku a to jsou policejní radary. Ubožáci v kabrioletech neví kolik tisíc by dali za "antiradar", aby mohli jezdit jako prasata i nadále, a ze snahy obelstít polici se stal velmi prosperující byznys, do kterého bych rád zasáhl s námětem na "vidlácký pokus". Specializované "firmičky" nadávají na to, že české policejní radary jsou úzkopásmové, mají úzký paprsek a pracují na neobvyklé frekvenci 34,3 GHz tudíž na kvalitu "antiradarů" jsou extrémní požadavky pochopitelně za extrémní cenu.

Vidlácký přístup k radaru je - ne antiradar - naopak - jedu si jak umím a všechny radary moji rychlost naměří jako 50,000 km/hod. Tušítě jak na to ? Princip je v tom, že radar měří na dopplerově principu - tedy vyšle k vašemu vozu 34,3 GHz a odražený signál míchá s vysílaným - rozdílový signál je pak dle vzorečku

F = 2 * F0 * V / C

Tedy F0 je 34,3 GHz, V je 50,000 km/hod tedy 13,88888 m/sec a C je rychlost světla - počty počty počty a vychází nám - 3176 Hz. Našim úkolem tedy je na frekvenci policejního radaru namodulovat signál 3176 Hz a vyslat zpátky aby elektronika radaru ukázala policajtům 50,000 km/hod bez ohledu na skutečnou rychlost auta.

No přijímač na 34,3 GHz, směšovač, vysílač na 34,3 GHz - není nakonec lepší zaplatit pár tisíc a koupit antiradar ? Kupodivu náš modulátor může klidně být pasivní - ergo vyrobíme "koutový odražeč" - tedy desku z plíšků na sebe kolmých - jako bývají odrazky na kole. Tím zajistíme, že naše auto bude na policejním radaru "zářit" jako supernova už z dálky. A přimixování frekvence 3176 HZ do signálu zajistíme tím, že koutový odražeč přiděláme místo membrány reproduktoru, který budeme touto frekvencí budit. Deska odražeče tedy bude vibrovat na frekvenci 3176 Hz čímž odražený signál získá, dopplerovým efektem, žádoucí parazitní modulaci, a protože odraz od koutového odražeče je silnější než od zbytku auta - tento signál zahltí elektroniku policejního radaru....

Vyrobit oscilátor 3176 HZ z NE555 se nezdá být problém, sehnat vysokotónový reprák pro tuto frekvenci taky nebude těžké, přesto má úloha tři drobné problémečky:
  1. Vibrující koutový odražeč bude dělat nezanedbatelný hluk na frekvenci 3176 Hz
  2. Jak postavit koutový odražeč pro danou frekvenci 34.3 GHZ, která má vlnovou délku těsně pod 10 mm ?
  3. Jak celé zapojení vyzkoušet bez rizika pokuty - nota bene nějakého (soudního) šikanování od rozzuřených policajtů.
Bod 1 je neřešitelný - snad jen mechanicky zabalit utěsnit do molitanu , který je průsvitný pro radar ale ne pro zvuk - to je maximum, co můžete udělat.
Bod 2 - vyřežte si cuprextitu čtverečky, které by měly být alespoň 2-4x větší než vlnová délka - tedy 20-40 mm a spájejte je do žádoucího "odrazkového tvaru" stejnou technologií jak jsem pájel krabičky ZDE.
Bod 3 - každá obec má dneska "varovnou tabuli" s nápisem "Motoristo zpomal !! Jedeš XX.X km/hod", kde XX.X je měnící se číslo, které měří dopplerovský radar. Ten sice pracuje na frekvenci 25 GHz ale jeho vlastnosti jsou policejnímu adaru dosti podobné, proto pokud NE555 "přeladíte" na 2315 HZ - můžete tuto "tabuli" použít k ladění celého zapojení.

Berte to jako další "open source" nápad z kategorie "drobného technologického terorismu" - osobně jsem coby cyklista jezdil s velkým koutovým odražečem přidělaným na přilbě ( babina v Hrabové pustila vidle, ale psychiatry naštěstí nevolala ). Fyzikální koncept je tedy reálný ale detailně nevyzkoušený.

Z důvodu naprostého vyčerpání už zbývá jenom tradiční a oblíbená rada pro blondýny : I když jste chamtivá blbka propíchaná botoxem, která se považuje za krasavici - až se budete "chtít usadit", budete muset z majitelu Ferrári přesedlat na nudné majítele vozidla kombi, co uveze kočár na trojčata - nebo si myslíte že dosavadního prošukaného seladona dotáhnete k oltáří a on "pochopí a po svatbě se změní" ???
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Karel Karel | 11. září 2014 v 6:43

Vtip je v tom, že pokud rumunský pastevec s pohotovostní hmotností kolem 1t veze kočár na trojčata, tak i uvnitř poveze ty trojčata. Pokud se stane nehoda je to ale plechová rakev. Při čelní srážce s ubožákem v kabrioletu s hmotností min o 50% vyšší jeho odveze z místa nehody sanitka bílá, Vás pět odveze několik sanitek černých. A antiradar? Zbytečná věc, postav se na hodku na estakádu v místě u bývalé haly kde je 50km/h (70km/h končí nájezdem od haly) a uvidíš že většina aut jezdí 90km/h bez jakéhokoliv postihu. Aut tam projede 40k za den, policajti tam jsou jenom když se vracejí z oběda v mekáči.

2 petr-kubac petr-kubac | Web | 11. září 2014 v 7:12

[1]: Souhlasím, že tohle je pozoruhodný úsek, kdy řidiči projíždějí o 50/hod rychleji přímo pod okny policejní služebny....

Nicméně nemohu souhlasít s tvojí koncepcí "pasivní bezpečnosti" protože touto logikou vzato moje oblíbené BVP2 (13 tun; 30mm pancíř) taky uveze kočar na trojčata.

3 m.marianek m.marianek | 11. září 2014 v 7:36

Obávám se, že situace ohledně modulace nebude tak jednoduchá. U dopplera se vlastně jedná o frekvenční modulaci. Auto jedoucí konstantní rychlostí vytváří frekvenčně modulovanou vlnu, kde modulační frekvence je 0Hz (stejnosměrná složka) a zdvih je přímoúměrný rychlosti vozidla. Vibrující koutový odražeč ale vytvoří frekvenčně modulovanou vlnu s modulační frekvencí 3176Hz + stejnosměrná složka se zdvihem úměrným stejnosměrné složce (tj rychlosti vozidla) +- rychlost vibračního pohybu koutového odražeče, která bude maximálně v jednotkách m/s při zdvihu reproduktoru cca 1mm. Podle mého mínění, jediné co by se vám mohlo povést je zmatení radaru nestabilní rozmítanou frekvencí na výstupu směšovače radaru. Pokud by se vám tedy podařilo odražeč zamaskovat tak, aby jej chlupatý nepoznali, dalo by se poukázat na poruchu radaru kvůli nestabilním hodnotám. Tohle vám ovšem může projít jednou nebo dvakrát, bude totiž velmi podivné, že zrovna u vašeho vozu vykazuje radar poruchu, zatímco u auta před vámi a po vás žádnou poruchu nevykazuje. V tu chvíli začnou PaCHové pátrat po aktivním antiradaru a máte zaděláno na průser. Osobně bych se spíš zajímal o pasivní detektor, který je neodhalitelný a při rozumné citlivosti odhalí radar daleko před tím než je odraz radarem zpracovatelný (tohle je snad jediná výhoda té zpropadené čtvrté mocniny v radarové rovnici :-D ). Je sice pravda, že mikrovlnné schottkyho diody nebudou na skladě místního obchodníka s předraženými odpory, kondenzátory a tranzistory typu BC3XX, ale přes internet do týdne dojdou za rozumnou cenu. No a flíčkovou anténu vám dneska spočítá software, akorád to chce podstatně lepší materiál plošňáku než FR4. Šlo by to i bez plošňáku, ale trychtýřovou, nebo parabolickou anténu hned tak nenacpete do auta aniž by si toho PaCH nevšiml (navíc mají příliš úzké vyzařovací laloky, což v tomhle případě není až tak vhodné).

4 m.marianek m.marianek | 11. září 2014 v 7:47

[2]: BVP je z hlediska pasivní bezpečnosti asi top, ale ta spotřeba...
Pak už asi jen Saladin, ale ten se podle Kulhánka začne v Německu teprve vyrábět. Rozhodně se ale vyplatí si na něj počkat, dovnitř se vlezou malé jesle, už od výroby instalovaný stealth mód (radar máme tedy pořešený), spotřeba litr těžké vody na 100let provozu a 300 tun pasivní bezpečnosti která ustojí zásah jaderného dělostřeleckého granátu z toho činí neodolatelné rodinné přibližovadlo. Snad jen s parkováním jsou trochu problémy, vozidlo se do běžných vyznačených parkovacích čar tak trošku nevejde. :-))

5 RXD RXD | 11. září 2014 v 11:48

Stručný článek pro první info:

http://www.antiradary.net/mereni-rychlosti-v-cr-ramer/

Typů provozů /radio, IR/ je tolik, že bude asi těžké vyhovět minimálně všem. To IR cvrkání na 125 Hz je velmi silné, a slyšitelné často i na IR diodu s piprem,ovšem to už je většinou pozdě. Kdysi existoval IR odrazný lak na poznávací značky, což by se dalo považovat za univerzální, ovšem jak to nepoužívá víc lidí, tak se staneme okamžitě bílou vránou se zlatýma nohama / a taky potom kapsou.../....

6 Dalík Dalík | 11. září 2014 v 20:57

...jen skromný dotaz, umí někdo vygůglit co to znamená "video receiver"? To je něco jako přímozesilující přijímač?

7 RXD RXD | 11. září 2014 v 21:31

Chtělo by to holt stejně zase nějaký akceschopný košický cikány, který by každej večer obešli jedno velké pražské sídliště a z kyblíku koštětem přejeli  všechny značky v okruhu půl kilometru.

8 RXD RXD | 15. září 2014 v 14:28

Ještě k laserovým policejním měřičům rychlosti, je to dosti riskantní zařízení, třeba v Polsku to před časem vyřazovali, protože prý obsluhy trpěly za krátký čas používání chronickými očními potížemi. Tyto problémy jsou často v telekomunikačních firmách, kde se občas najde na panelu stojanu nezakrytý IR vyzařovač ze světelného kabelu, a tamní osazenstvo to považuje nevědomky za naprosto obvyklé.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama