Bojíte se jezdit vlakem ?

30. června 2015 v 5:44 | Petr |  Svět okolo
Pokaždé když jedu s paní Kubáčovou za tchány do Studénky mám divný pocit. Ne že by to byla nějaká nedobrota v rodině, ale pokaždé jedeme přes "legendární" most ve Studénce, který spadl na projíždějící vlak a zabil 8 lidí. Firma Bögl & Krýsl, která jej stavěla - pochopitelně za nic nemůže - pochopitelně to byl "nešťastný zásah vyšší moci" - ačkoliv celá Studénka - Butovice si několik nocí před incidentem nemohla nevšimnout podivných zvuků jdoucích z konstrukce do nočního ticha....

Firma Bögl & Krýsl by si asi měla revidovat své "ISO směrnice" protože pokud se nepletu tak loni jim spadl další most, který naštěsí zabil "jen" 4 lidi. Firma se zjevně dokonale vyzná v systému českých veřejných zakázek, kde "cena je jediným kritériem" takže jim přejme dobrý byznys a nám ostatním pevnou páteř, až se na nás bude řítit další "dílo z jejich dílny".


Problém mých lehkých obav z železnice spočívá v tom, že každý měsíc nasednu do "Pendolína" a rychlostí 160 km/hod se vydávám služebně do Prahy. Do nedávna jsem tak činil ve stylu "nevědomost hříchu nečiní"- jen s lehkými obavami, neb Pendolíno, cestou z Ostravy, podjíždí onen "legendární most". Pak jsem se začal bát daleko více. Koupili jsme totiž psa a toho je třeba někde venčit, proto chodím pravidelně po "staré trase" kde jsem běhal s "Bobíkem" - bývalým psem - dokud byl ještě živ a zdráv. "Bývalá trasa" vedla relativně upraveným lesem mezi řekou Ostravicí a železniční tratí Frýdek - Ostrava. Problémeček je však v tom, že od doby "běhání s Bobíkem" uplynulo už 5 let - za tu dobu sice všude vyrostly EU cyklostezky, ale běžecká trasa - lesem se změnila v nekonečnou téměř 5 kilometrů dlouhou divokou skládku plnou ohnišť kde "zkapalňovači kovů" pálí z kabelů izolaci a celé je to zarostlé pralesem křídlatky okrouhlolisté.

Tak jsem se prodíral tímto těžkým terénem a pozoruhodné bylo, kolik tam bylo naprosto rozmlácených nádražních lamp, rozbitých zbytků železničních semaforů, rozmlácených a roztavených rozvaděčových skříní, a zcela zničených, ohořelých svorkovnic.... Dokonce pokud bych nějakým zázrakem přičaroval měděné dráty zpátky - kamarádka Saša, která čte tento blog, by z toho určitě uměla postavit zapezpečovačku pro několik tratí stejné délky.....

V polovině celé té hrůzy bylo ohniště, kde byl ještě teplý popel a na dohled od ohniště "domeček - hradlo" - né Českých drah, ale "SŽDC" tedy "Správy Železniční Dopravní Cesty" - jak jsem byl poučen tlustou můrou, s rozsedlým zadkem, v modré umiformě, která vylezla ven a začala na mně štěkat : "Co tady děláte" - "Venčím psa" - "tady chodit nesmíte" - "Proč" - "tady chodili zloději kovů-proto je tu zákaz vstupu" - "No to teda nevím jestli je tu zákaz vstupu - když támhle ještě dohořívá ohniště s kabely...."

Na to se tlustá můra podívala do křoviska křídlatky, kam jsem ukazoval a pronesla "To už je pozemek Povodí Odry - to už nás nezajímá" - tak jsem opáčil "a to že na pozemku Povodí Odry je moře vašeho zničeného zařízení vás taky nezajímá ?" - na to můra začala ječet "Běžte pryč nebo budu volat policii !" - To mi poněkud hnulo žlučí - tak jsem ustoupil do křoviska křídlatky, odkud jsem začal zuřivě házet - roztavený plastikový korpus nádražního světla - zcela stejného typu jako na sloupu u domečku, roztavené zbytky rozvaděčové skříně - a spoustu dalších věcí, kterými jsem té můře zaházel vchod, aby alespoň na 5 minut musela pohnout tou širokánskou prdelí - až to bude zase odnášet do míst, "kde už to SŽDC nezajímá"....

ERGO poučení pro cizokrajné návštěníky našeho "rázovitého regionu" : Pokud středem divoké skládky teče řeka - je to pozemek "Povodí Odry" - kde je kradení dovoleno. Pokud středem divoké skládky vedou koleje je to pozemek "Správy Železniční Dopravní Cesty" - a tam si při kradení kabelů dávejte pozor na dýchavičné osoby středního věku - které jsou tím odvážější čím méně vypadáte jako typický zloděj kovů. A pokud budete cestovat vlakem - i jako ateista doporučuju intenzivní motlitby před nástupem i během jízdy - za to, že z vybavení trati dneska náhodou nikdo nic neodmontoval.

Na druhé straně "České Dráhy" i "Správa železniční dopravní cesty" to mají chytře vymyšleno - obě firmy vědí dokonale, co není jejich zodpovědnost - a součtem toho, co není jejich zodpovědnost snadno vyvodíte, že jejich zodpovědnost není vůbec nic....

Osobně už vlakem Ostrava - Frýdek nejezdím, neb už 3 roky jezdím do Ostravy autobusem.

Aby jse si nemysleli, že se můj pesimismus utrhl ze řetězu - zadejte si do Googlu "železniční nehoda Paskov" - budete se divit jak na jednom nádražíčku o dvou kolejích - necelé 2 kilometry od místa této historky - může být vážná železniční nehoda každých pár let......

A mimochodem - středověké hrady, na rozdíl ode dneška, stály na vykácených a pokosených kopcích, aby bylo z dálky vidět kde kdo co dělá. Bordel a křídlatka, která "SŽDC" nezajíma by ji - už jenom proto - měla zajímat ....
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Karel Karel | 30. června 2015 v 12:44

Teda deset let jsem tam vlakem nejel, ale že by tam byl nějaký domeček v lese se nepamatuji. Jako někde v Lískovci?

2 rvx rvx | 30. června 2015 v 15:27

Ta soudružka vás ale musela nasrat :)

3 petr-kubac petr-kubac | 30. června 2015 v 22:10

[1]: Je to v polovině vzdálenosti z Lískovce do Paskova na straně k řece

4 Saša Saša | 4. července 2015 v 11:16

Potíž je v tom, že když se to nahlásí, tak přijedou policajti, toho gaunera chytnou, zavřou a pak ho zase musí pustit, protože tak rozhodl někdo nad nimi. Kdyby si ho mohli vzít pěkně bokem do parády, tak by to bylo asi lepší.

Co se týče inteligence dopravních zaměstnanců, tak to je kapitola sama pro sebe. Vždycky jsem se jich zastávala a bránila je proti různým pověrám a pomluvám. Jenže poslední dobou zjišťuji, že ty "pomluvy" jsou ještě velmi mírné proti tomu, co občas někteří dokáží.

No a systém "cena je jediné kriterium" bohužel znám moc dobře, je mi z toho dosti nedobře, ale nedá se nic dělat. Musím doplatit byt, tak nemůžu moc remcat.

PS: Za komunistů bylo poškozování drážních zařízení považované za sabotáž a podle toho také trestáno. Dovolil si to tedy jen málokdo, protože většině soudných lidí, ale i zlodějům, se do komunistických lágrů moc nechtělo. Navíc na deset a více let.

5 Dalík Dalík | 22. července 2015 v 11:24

ty vole, geek mystik věštecká bába.
chemii, roboty, to všechno se dá naučit, ale jak se vám člověče tohle povedlo nechápu.

6 petr-kubac petr-kubac | 22. července 2015 v 20:20

[5]: JE to více než jednoducné - malou ďourou prochází veliká trať. Současná nehoda taky není moc složitá - Ajznboňáci jsou příznivci bezpečnosti / připosranosti - takže na přejezdu přes mezinárodní trať bliká červená 20 hodin denně - nepřetržitě - ERGO - místní ji ignorují a kaminonista Polák ( což je problém sám o sobě ) si myslel, že má na to červenou ignorovat taky - tak to teda je ...

7 Mirek Klíma Mirek Klíma | E-mail | 20. ledna 2016 v 9:17

[5]: Taky oceňuji pana doktora a jeho zdravý úsudek. Celkem mám teď strach jezdit vlakem. Musela to být pěkná šlupka (https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_ve_Stud%C3%A9nce_2015)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama